“Επιχορήγηση Αυτοαπασχολούμενων Δικηγόρων”
Βασικά Σημεία Δράσης
1.Στόχος Δράσης
Η Δράση αφορά στην ενίσχυση με τη μορφή της επιχορήγησης των αυτοαπασχολούμενων δικηγόρων που επλήγησαν από την πανδημία COVID-19 λόγω της μη φυσικής λειτουργίας των δικαστηρίων.
Στόχος της Δράσης είναι η αναβάθμιση των ψηφιακών υποδομών των δικηγορικών γραφείων προκειμένου οι δικηγόροι να έχουν τη δυνατότητα να παρέχουν τις υπηρεσίες τους μέσω τηλεδιάσκεψης, αλλά και να αξιοποιήσουν τα σύγχρονα τεχνολογικά εργαλεία στην διαδικασία απονομής της Δικαιοσύνης, σε δικαστήρια και σωφρονιστικά́ καταστήματα της χώρας.
2. Προϋπολογισμός της Δράσης
Ο Προϋπολογισμός Δημόσιας Δαπάνης της Δράσης ανέρχεται σε 20 εκατ. € με συγκεκριμένη γεωγραφική κατανομή.
Η Δράση συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο (ΕΚΤ) της Ευρωπαϊκής Ένωσης και Εθνικούς Πόρους.
4. Λήπτες Ενίσχυσης-Ωφελούμενοι
Αυτοαπασχολούμενοι δικηγόροι, ως φυσικά πρόσωπα, εγγεγραμμένοι στον δικηγορικό σύλλογο, που λειτουργούν νομίμως στη χώρα και έχουν κάνει έναρξη στην αρμόδια ΔΟΥ έως και την 31/12/2020.
Επισημαίνεται ότι αποκλείονται τα πάσης φύσεως νομικά πρόσωπα.
Οι επιλέξιμοι ΚΑΔ των νομικών δραστηριοτήτων είναι οι:
- 69.10, 69.10.1,
- 69.10.11, 69.10.12, 69.10.13, 69.10.14
- 69.10.15 και 69.10.15.01
Εξαιρούνται οι ακόλουθοι ΚΑΔ, καθώς στην παρούσα Δράση ενισχύονται αυτοαπασχολούμενοι δικηγόροι ως φυσικά πρόσωπα:
- 69.10.16, 69.10.17,
- 69.10.18, 69.10.18.01,
- 69.10.19, 69.10.19.01, 69.10.19.02, 69.10.19.03, 69.10.19.04
5. Βασικές Προϋποθέσεις συμμετοχής επιχειρήσεων ληπτών ενίσχυσης
Οι λήπτες ενίσχυσης θα πρέπει, μεταξύ άλλων, να ικανοποιούν τις ακόλουθες προϋποθέσεις:
- Να έχουν ως κύριο Κωδικό Δραστηριότητας (ΚΑΔ) έναν εκ των επιλέξιμων ΚΑΔ του κεφ. 6: «ΕΠΙΛΕΞΙΜΟΙ ΤΟΜΕΙΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ»,
- Να έχουν συσταθεί έως και 31/12/2020
- Να διαθέτουν επαγγελματική έδρα και άδεια ασκήσεως επαγγέλματος δικηγόρου, πριν την δημοσίευση της Πρόσκλησης.
- Να τηρούν απλογραφικά ή διπλογραφικά βιβλία του ν. 4308/2014
- Να υποβάλλουν μία αίτηση χρηματοδότησης ανά ΑΦΜ.
6. Επιχορήγηση
Σε κάθε ωφελούμενο (διακριτό ΑΦΜ) θα αποδίδεται άπαξ μέγιστη συνολική επιχορήγηση για την ψηφιακή αναβάθμιση των γραφείων τους ως εξής:
- Επιχορήγηση 2.000 ευρώ
0 =< Έσοδα 1/1/2019 – 31/12/2019 =< 20.000 ευρώ
- Επιχορήγηση 1.500 ευρώ
20.000 < Έσοδα 1/1/2019 – 31/12/2019 =< 40.000 ευρώ
- Επιχορήγηση 1.000 ευρώ
40.000 < Έσοδα 1/1/2019 – 31/12/2019 =< 60.000 ευρώ
- Επιχορήγηση 500 ευρώ
60.000 < Έσοδα 1/1/2019 – 31/12/2019
Οι ωφελούμενοι οι οποίοι έκαναν έναρξη εντός του 2020 δύναται να αιτηθούν και να λάβουν ως ανώτερο όριο επιχορήγησης ποσό 1.500 ευρώ.
7.Ενισχυόμενες-Επιχορηγούμενες Δαπάνες
Με στόχο τον ψηφιακό εκσυγχρονισμό των γραφείων των αυτοαπασχολούμενων δικηγόρων επιχορηγούνται αποκλειστικά οι ακόλουθες δαπάνες προμήθειας εξοπλισμού:
- Η/Υ
- laptops
- routers
- web κάμερες
- μικρόφωνα
- ακουστικά
- ηχεία
- συστήματα τηλεδιάσκεψης
- scanners/πολυμηχανήματα
- οθόνες τηλεδιάσκεψης/προβολής
- λογισμικά απαραίτητα για τον ψηφιακό εκσυγχρονισμό του γραφείου.
Επιλέξιμες είναι οι δαπάνες κτήσης πάγιων στοιχείων για τα οποία το κόστος απόκτησης κάθε διακριτού στοιχείου εξοπλισμού δεν είναι μεγαλύτερο από 1.500 ευρώ και έως τα όρια επιχορήγησης.
Ενδεικτικά δεν είναι επιλέξιμες οι προμήθειες για: κινητά τηλέφωνα, tablets, συνδέσεις κινητής τηλεφωνίας, servers, πάσης φύσεως λογισμικά (πέραν των απαραίτητων λογισμικών για τη βασική λειτουργία των Η/Υ και laptops), συνδρομές σε βάσεις δεδομένων.
Ως ημερομηνία έναρξης επιλεξιμότητας δαπανών ορίζεται η 1η Ιουνίου 2021. Η προθεσμία ολοκλήρωσης των έργων δεν μπορεί να υπερβαίνει τους 6 μήνες από την ημερομηνία έκδοσης της Απόφασης Ένταξης.
8.Υποβολή Αιτήσεων Χρηματοδότησης
Η ημερομηνία έναρξης ηλεκτρονικής υποβολής των προτάσεων στο Πληροφοριακό Σύστημα Κρατικών Ενισχύσεων (www.ependyseis.gr/mis) ορίζεται η Τετάρτη 16/06/2021 και ώρα 12:00 με καταληκτική ημερομηνία την Παρασκευή 30/07/2021 και ώρα 15:00.
Οι Ωφελούμενοι των οποίων η αίτηση χρηματοδότησης, που υποβλήθηκε έως την καταληκτική ημερομηνία και ώρα της Δράσης, 30 Ιουλίου 2021 και ώρα 15:00 απορρίπτεται, έχουν τη δυνατότητα μετά την έκδοση της σχετικής απορριπτικής απόφασης να υποβάλουν επόμενη αίτηση χρηματοδότησης. Η αίτηση αυτή μπορεί να υποβληθεί μέχρι και την Παρασκευή 19/11/2021 και ώρα 12:00. Το δικαίωμα νέας υποβολής παύει να υφίσταται σε περίπτωση που η επιχείρηση αυτή ενταχθεί στη Δράση.
Eπισημαίνονται :
α) Οι αιτήσεις χρηματοδότησης θα αξιολογηθούν με σειρά προτεραιότητας, σύμφωνα με την ημερομηνία ηλεκτρονικής υποβολής στο ΠΣΚΕ.
β) Αιτήσεις που δεν υποβάλλονται ηλεκτρονικά δεν δύνανται να λάβουν ενίσχυση. Μετά τη λήξη της ημερομηνίας και ώρας της ηλεκτρονικής υποβολής των Αιτήσεων Χρηματοδότησης, δεν γίνεται αποδεκτή καμία υποβολή αίτηση.
γ) Οι δυνητικοί λήπτες οφείλουν με την υποβολή της ηλεκτρονικής αίτησης χρηματοδότησης να υποβάλουν ταυτοχρόνως στο ΠΣΚΕ και Ηλεκτρονικό Φάκελο Υποψηφιότητας. Ο φάκελος αυτός θα περιλαμβάνει όλα τα απαιτούμενα δικαιολογητικά του ΠΑΡΑΡΤΗΜΑΤΟΣ V: Δικαιολογητικά συμμετοχής που υποβάλλονται ηλεκτρονικά.
δ) Τα απαιτούμενα δικαιολογητικά και στοιχεία που υποβάλλονται στο ΠΣΚΕ ηλεκτρονικά, θα πρέπει να έχουν συνολικό μέγεθος μικρότερο των 50 MB. Επιπλέον, κάθε μεμονωμένο αρχείο θα πρέπει να είναι μικρότερο από 10 ΜΒ. Οι ανωτέρω περιορισμοί είναι υποχρεωτικοί. Για την διευκόλυνση των δυνητικών ληπτών της ενίσχυσης είναι δυνατή η επισύναψη συμπιεσμένων αρχείων τύπου pdf, zip ή/και rar.
9. Επικοινωνία-Πληροφορίες
α) ΕΦΕΠΑΕ/ΚΕΠΑ-ΑΝΕΜ ΑΜΚΕ
Διεύθυνση: Oικισμός Λήδα Μαρία, 6ο χλμ. Χαριλάου-Θέρμης, ΤΚ 57001 Θέρμη Θεσσαλονίκης
Τηλέφωνα: 2310-480.000/Fax : 2310-480.003, Ε-mail : info@e-kepa.gr.
Για τις επιχειρήσεις της Δυτικής Μακεδονίας παρέχονται πληροφορίες και στην ΑΝΚΟ (τηλ.24610-24022, anko@anko.gr).
Ερωτήματα: info@e-kepa.gr (Στείλε το ερώτημά σου).
Διαδικτυακός τόπος : www.kepa- anem.gr , www.antagonistikotita.gr, www.espa.gr , www.anko.gr